Conoce Aseuc

Revista Profile Vol. 21 No.2. Issues in Teachers´Professional Development. Vol. 21, No. 2, Julio-Diciembre 2019.

Universidad Nacional de Colombia
Mira otros Universidad Nacional de Colombia articulos

revista

Más vistas

Revista Profile Vol. 21 No.2. Issues in Teachers´Professional Development. Vol. 21, No. 2, Julio-Diciembre 2019.

Universidad Nacional de Colombia
Mira otros Universidad Nacional de Colombia articulos

COP $ 25.000
COP $ 25.000

Disponibilidad: Disponible


Autor: Varios Autores

Editor: Melba libia Cárdenas

Editorial: Universidad Nacional de Colombia

Universidad Nacional de Colombia

Año de Edición: 2019

2019

Idioma: Español

Formato: Revista

Número de páginas: 184

ISSN: 1657-0790-21-2

1657-0790-21-2
Giving Voice to Novice Teacher-Researchers  Profile was created as a forum to bring to the forefront the attempts of practitioners in doing action research. This was also an initiative promoted by scholars from different Anglo speaking contexts, in sorne cases, with different names and definitions...
O BIEN

SKU: 363529

Producto creado el 20/12/2019

Descripción

Detalles

Giving Voice to Novice Teacher-Researchers 
 
Profile was created as a forum to bring to the forefront the attempts of practitioners in doing action research. This was also an initiative promoted by scholars from different Anglo speaking contexts, in sorne cases, with different names and definitions-teacher research, exploratory action research, and exploratory practice, among others. AH of them, in one way or another, highlight the fact that teacher education and educational policíes confer importance to integrate research to the teaching profession. 
 
In order to make that goal somehow possible, initial teacher education, professional development, and postgraduate programmes need to prepare the grounds and provide spaces for teachers to explore such dual roles: being both a teacher and a researcher. In the first case, introductory courses to research, together with first teaching experiences that connect prospective teachers to the research activity have been widely used and shown interesting results. In the case of professional development programmes, practitioners are expected to be accompanied along the process of exploring ways to solve teaching problems. This way, they feel motivated to share with peers common concerns and foresee ways to ensure continuous learning in their professional career. Postgraduate programmes, on the other hand, often place the research component as one of the tenets of the currículum, with the idea of fostering attitude change and leadership. Nonetheless, critiques also elaim that all of the aboye sounds fine on papero And although there might be reasons to agree with them, we cannot deny advances in familiarising teachers with research and in making their work known to others. 

Información adicional

Información adicional

Editor / MarcaUniversidad Nacional de Colombia
EditorMelba libia Cárdenas
CiudadSede Bogotá
FacultadFacultad de Ciencias Humanas - Departamento de Leguas Extranjeras
Año de Edición2019
Número de Páginas184
Idioma(s)Español
TerminadoTapa Rústica
Alto y ancho21.5 x 28 cm
Peso0.3500
Tipo Productolibro
PDF URL
Autor

Varios Autores

información no disponible.

Tabla de Contenido

Contenido 

Editorial: dar la palabra a docentes investigadores noveles 
Melba Libia Cárdenas y María Claudia Nieto Cruz - Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá 

Temas de docentes investigadores 

Textos multimodales en la formación docente en inglés en Chile: experiencias de formadores y estudiantes de licenciatura 
Miguel Farías y Leonardo Véliz - Universidad de Santiago de Chile, Santiago, Chile y Deakin University, Melbourne, Australia 

Daily 6: un enfoque para fomentar la fluidez oral en inglés como lengua extranjera en adolescentes 
Roso Freddy Cadena Aguilar, Javier Hernando Ortega Cuellar y Albedro Cadena Aguilar _ Universidad de La Sabana, Chía y Universidad Nacional de Colombia, Bogotá; Colombia 

Contratación de docentes de inglés en un contexto de inglés como lengua extranjera: perspectivas de administradores escolares 
Sibel Tatar - Bogazifi University, Estambul, Turquía 

Creencias sobre la educación intercultural bilingüe en dos comunidades culturaImente diferentes 
Fabián Benavides limenez y Lisbeth Mora Acosta - Universidad El Bosque, Bogotá, Colombia 

Percepciones de estudiantes chilenos de pedagogía en inglés en relación a los beneficios y desafíos de los portafolios de escritura en inglés como lengua extranjera 
Pamela Andrea Saavedra Ieldres y Mónica Campos Espinoza - Universidad Católica de Temuco, Temuco, Chile 

El papel de la gramática sistémica funcional en la expansión de sintagmas nominales 
María Claudia Nieto Cruz - Universidad Nacional de Colombia, Bogotá, Colombia 

El impacto de las actividades con vacío de información en la fluidez oral de estudiantes jóvenes de inglés como lengua extranjera Ramón Antonio Ortiz Neira - Universidad Católica de 'Iemuco, Temuco, Chile 

Temas de nuevos docentes investigadores 

Exploración de las representaciones del contexto de los estudiantes por medio del uso de canciones en inglés con contenido social Erika [ohana Cortés Rozo, Daniela Andrea Suárez Vergara y [airo Enrique Castañeda- Trujillo - Universidad Distrital Francisco José de Caldas, Bogotá y Universidad Surcolombiana, Neiva; Colombia 

Temas basados en reflexiones e innovaciones 

Ayudando a docentes de lenguas a promover el autoaprendizaje en el estudiante: reporte de una becaria de Fulbright en Ecuador loan Rubin - loan Rubin Associates, Silver Spring, Estados Unidos 

"Profe, ¿Puedo hablar en español?" Una reflexión sobre plurilingüismo y translinguación en la enseñanza del inglés como lengua extranjera 
Yecid Ortega - University of Toronto, Toronio, Canadá 

Accumulative index of published articIes in Profile Vol. 21 (2019) 

Guidelines for Contributors 

Publication Ethics and Publication Malpractice Statement 

Reseñas