Conoce Aseuc

Profile. Issues in teachers` professional development Vol.19 No.2

Universidad Nacional de Colombia
Mira otros Universidad Nacional de Colombia articulos

revista

Más vistas

Profile. Issues in teachers` professional development Vol.19 No.2

Universidad Nacional de Colombia
Mira otros Universidad Nacional de Colombia articulos

COP $ 30.000
COP $ 30.000

Disponibilidad: Disponible


Autor: Varios Autores

Editorial: Universidad Nacional de Colombia

Universidad Nacional de Colombia

Año de Edición: 2017

2017

Idioma: Español

Formato: Revista

Número de páginas: 238

ISSN: 16570790-19-2

16570790-19-2
The quote from Canagarajah shows the situation most academic journals have recently been going through in developing countries. In the Colombian scenario, academic publications like PROFILE are being demanded to comply more and more with regulations emanating from Colciencias, the Colombian research...
O BIEN

SKU: 318144

Producto creado el 21/10/2017

Descripción

Detalles


The quote from Canagarajah shows the situation most academic journals have recently been going through in developing countries. In the Colombian scenario, academic publications like PROFILE are being demanded to comply more and more with regulations emanating from Colciencias, the Colombian research agency in charge of the classification of the scientific journals edited within the country (Colciencias, 2010, 2016). Its latest rules have relied heavily on JeR (Journal Citation Reports, led by Thomson) and SJR (Scientífic journal Ranking, managed by Scopus) and, to a lesser extent, on the hs index (h5). The changes introduced in the national policies are based on the need to measure the impact of the national scientific production and to increase its acknowledgment in the international picture. The h5 index examines the number of citations made per article in a period of 5 years using Google Scholar and measures researchers and journals impact. 

To our surprise, two local initiatives, Redalyc (Red de Revistas Científicas de America Latina y el Caribe, España y Portugal) and SCiELO (Scientific Electronic Library Online), created and led in the Latin American región, have not been given the same role in defining the classification of journals. Colciencias is more inclined to accept the standards born in the heart of the West, which is to say within the Americo- European boundaries. 

Colciencias (2016) has eagerly tried to align the measurement of Colombian research and journal impact to international standards. In the words of Colciencias, the idea is to gain robustness, reliability, and the appropriation of the production of knowledge in the many different disciplines. However, we do not understand why the peculiarities of journals from humanities and social sciences are not taken into consideration when deciding upon the databases and indexing systems that serve as reliable and appropriate for evaluation purposes. 
 

Información adicional

Información adicional

Editor / MarcaUniversidad Nacional de Colombia
CiudadBogotá
Año de Edición2017
Número de Páginas238
Idioma(s)Español
TerminadoTapa Rústica
Alto y ancho21.5 x 28.5 cm
Peso0.5200
Tipo Productolibro
Autor

Varios Autores

información no disponible.

Tabla de Contenido

Contenido 

Editorial 
Temas de docentes investigadores 

Re-caracterización de la indagación narrativa de los docentes como desarrollo profesional 
Paula R. Golombek & Karen E. Johnson _ University of Florida, Gainesville, Estados Unidos & The Pennsylvania State University, State College, 
Estados Unidos 
Lenguaje formulaico y peticiones en inglés: formulación apropiada en el momento oportuno 
Gerrard Mugford - Universidad de Guadalajara, Guadalajara, México 
La identidad de profesores de secundaria de inglés como lengua extranjera y sus emociones acerca de los requisitos de lengua 
Julio César Torres-Rocha - Universid¡{d Libre, Bogotá, Colombia 
Incremento de la producción oral de aprendices de inglés como lengua extranjera en una escuela pública mediante el aprendizaje basado en proyectos 
Ady Marcela Vaca Torres & Luis Fernando Gómez Rodríguez - Colegio Virginia Gutiérrez de Pineda, Bogotá, Colombia & Universidad 
Pedagógica Nacional de Colombia, Bogotá, Colombia 
Entendiendo los procedimientos alternativos de valoración de desempeño en un sistema de evaluación cualitativo 
Javier Rojas Serrano - Centro Colombo Americano, Bogotá, Colombia 
Las estrategias retóricas, metacognitivas y cognitivas en ensayos escritos por futuros profesores 
Claudia Diaz Larenas, Lucía Ramos Leiva, & Mabel Ortiz Navarrete - Universidad de Concepción, Concepción; Universidad de Antofagasf~ 
Antofagasta; & Universidad Católica de la Santísima Concepción, Concepción; Chile 
101 Mejoramiento de las estrategias de aprendizaje y desempeño en inglés de profesores en formación en idiomas a través del modelo 
académico-cognitivo Y basado en tareas para el aprendizaje de lenguas 
Maria Eugenia Guapacha Chamarra & Luis Humberto Benavidez Paz - Universidad del Valle, Cali, Colombia 
121 El papel crucial de los actores educativos en la apropiación de la política lingüística: un estudio de caso 
Osear Peláez & Jaime Usma _ Universidad Católica Luis Amigó, Medellin, Colombia & Universidad de Antioquia, Medellín, Colombia 
Transformando prácticas y promoviendo empoderamiento en los estudiantes de inglés como lengua extranjera: aprendizaje colaborar desde un enfoque dialógico 
Janetn Juliana Contreras León & Claudia Marcela Chapetón Castra - CoLegio Bravo Páez IED, Bogotá, Colombia & Universidad Pedagógica
Nacional, Bogotá, CoLombia 
Factores motivan tes y desmotivantes identificados en estudiantes con inteligencia emocional baja a participar en actividades orales Mariza G. Méndez López & Moisés Bautista Tun - Universidad de Quintana Roo, Chetumal, México 

Temas de nuevos docentes investigadores 

Identificación de creencias de docentes en formación sobre la enseñanza de inglés como lengua extranjera y sus posibles cambios 
Sergio Andrés Suárez Flórez & Edwin Arley Basto Basto - Universidad de Pamplona, Pamplona, Colombia

Temas basados en reflexiones e innovaciones 

Uso estratégico de metodologías meta-cognitivas de compresión lectora Juan David Gómez González - Universidad de Antioquia, Medellín, Colombia 

fundamentos para el diseño de un currículo que incorpora la música y el arte dramático en la enseñanza de inglés a niños 
Mónica Rodríguez-Bonces - Universidad de la Sabana, Chía and Pearson Education, Bogotá, Colombia 
Accumulative index of published articles in PROFILE vol. 19 (2017) 
Guidelines for Contributors 
Publication Ethics and Publication Malpractice Statement 


Reseñas