- Descripción
Detalles
The ideal with which the PRO FILE journal was born fifteen years ago was to give a voice to the teachers who took part in the professional development programs sponsored by the Secretaria de Educación de Bogotá and offered by the PROFILE research group. Fifteen years later, the PROFILE journal still maintains a special space for the teachers to disseminate their knowledge gained through experience and research. The voices of other professionals, namely, novice and experienced researchers and writers, can also be read today as the nurtured seed planted years ago rendered its fruit, consolidating the journal and positioning it in the Al category granted by Publindex.As the Chinese proverb selected to open our edition goes, growing people is one of the guiding premises of PRO FILE. Teachers grow as researchers when they are able to formulate a problem, devise instruments to explain a phenomenon, obtain results and produce conclusions. Parallel to research, teachers are faced with the task of writing a paper that explains the research process. The PROFlLE research group has coached the research process of many pre-service and in-service teachers in the different cohorts of the teacher development programs and research seminars it leads. In the same way, the PROFILE journal has accompanied many of them in the process of putting their ideas on paper, resulting in many publishable articles that are made public together with those authored by experienced writers.- Información adicional
Información adicional
Editor / Marca Universidad Nacional de Colombia Ciudad Bogotá Facultad Facultad de Ciencias Humanas Año de Edición 2015 Número de Páginas 204 Idioma(s) Español Terminado Rústica Alto y ancho 25.5 x 28 cm. Peso 0.4100 Tipo Producto libro - Autor
Varios Autores
información no disponible.
- Tabla de Contenido
Editorial
Temas de docentes investigadores
Identidad profesional global en espacios desterritorializados: un estudio de caso de los diálogos críticos entre profesores de inglés no nativos
Carmen Helena Guerrero Nieto & Bryan Meadows
Universidad Distrital Francisco José de Caldas, Bogotá, Colombia & Fairleigh Dickinson University. Teaneck, Estados UnidosLa percepción de docentes de inglés como lengua extranjera acerca del desarrollo profesional continuado: el caso de profesores iraníes de bachillerato
Goudarz Alibakhshi & Najibeh Dehvari - Allameh Tabataba
University; Teherán, Irán & Azad University, Zahedan, IránExploración sobre el desarrollo de la autoría en los profesores-investigadores de inglés como lengua extranjera
Eva Estefania Trujeque Moreno, Fátima Encinas Prudencio, & Maria Thomas-Ruzic - Benemérita
Universidad Autónoma de Puebla, Puebla, México & University of Colorado, Boulder, Estados UnidosSupervisión colaborativa docente a través de clases grabadas en video
Sandra Mari Kaneko-Marques - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho", Araraquara, Brasil
Manejo del salón de clase: un reto persistente para docentes practicantes de lenguas extranjeras
Diego Fernando Macías & Jesús Ariel Sánchez - Universidad Surcolombiana, Neiva, Colombia & EE Miller Elementary, Fayetteville, Estados UnidosCuando los alumnos dicen demasiado: análisis del uso excesivo de palabras en clases de inglés como lengua extranjera
Gerrard Mugford & Osear Ramírez Cuevas - Universidad de Guadalajara, Guadalajara, MéxicoPercepciones de los estudiantes sobre el impacto de la enseñanza de contenido-lengua integrados en un programa de pregrado en MéxicoAlejandra Nuñez Asomoza - Universidad Autónoma de Zacatecas, Zacatecas, México
La motivación: el camino para un aprendizaje exitoso
Rocío Espinar Redondo & José Luis Ortega Martín - Universidad de Granada, Granada, EspañaInclusión de estudiantes de lenguas extranjeras en procesos colaborativos de aprendizaje mediados por la web 2.0
Gabriel Eduardo Cote Parra - Universidad de Pamplona, Pamplona, ColombiaTemas de nuevos docentes investigadores
Actividades de enseñanza y participación de estudiantes adolescentes en una clase de enseñanza de inglés como lengua extranjera en Colombia
Jefferson Caicedo - Universidad del Valle, Cali, ColombiaTemas basados en reflexiones e innovaciones
El contenido cultural en los textos de inglés y qué necesitan hacer los profesores al respecto
Luis Fernando Gómez Rodríguez - Universidad Pedagógica Nacional, Bogotá, ColombiaAccumulative index of published articles in PRO FILE vol. 17 (2015)
Guidelines for Contributors
Publication Ethics and Publication Malpractice Statement- Reseñas