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Dígalo. Argumentación en ambientes digitales de educación. Una experiencia con reintegrados a la vida civil

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COP $ 28.000
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Disponibilidad: Disponible


Autor: Varios

Editorial: UNAD

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Año de Edición: 2008

2008

Idioma: Español

Formato: Libro Impreso

Número de páginas: 336

ISBN: 9789586514842

9789586514842
La formación del conjunto de competencias colaborativas requeridas para convivir en sociedad y resolver de manera pacífica los diferentes conflictos que se generan en la dinámica social, económica y política, es necesidad sentida en países como Colombia.La introducción de avances conceptuales...
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SKU: 20189

Producto creado el 08/05/2009

Descripción

Detalles

La formación del conjunto de competencias colaborativas requeridas para convivir en sociedad y resolver de manera pacífica los diferentes conflictos que se generan en la dinámica social, económica y política, es necesidad sentida en países como Colombia.La introducción de avances conceptuales sobre la formación de comunidades, de aprendizaje y de dispositivos digitales para habilitar la aplicación de estos conceptos es una contribución positiva para el mejoramiento de los sistemas educativos.El presente proyecto de investigación tiene como génesis la relación entre el Grupo Kishurim, de la Escuela de Educación de la Universidad Hebrea de Jerusalén HUJI y los grupos unadistas de investigación. The construction of the group of collaborative attitudes required to coexist in a society and to solve, in a pacific way, the different conflicts that arise from the social, economic, and political dynamics, are a substantial contribution to the harmonic development of the society, and a significant need in countries like Colombia.The introduction of conceptual advances about the creation of learning communities and digital devices is a positive contribution to the improvement and development of the educational systems.The following research project has its origin in the relationship between the KISHURIM group from the Education School of the Hebrew University in Jerusalem - HUJI and the UNADs research groups.La introducción de avances conceptuales sobre la formación de comunidades, de aprendizaje y de dispositivos digitales para habilitar la aplicación de estos conceptos es una contribución positiva para el mejoramiento de los sistemas educativos.El presente proyecto de investigación tiene como génesis la relación entre el Grupo Kishurim, de la Escuela de Educación de la Universidad Hebrea de Jerusalén HUJI y los grupos unadistas de investigación. The construction of the group of collaborative attitudes required to coexist in a society and to solve, in a pacific way, the different conflicts that arise from the social, economic, and political dynamics, are a substantial contribution to the harmonic development of the society, and a significant need in countries like Colombia.The introduction of conceptual advances about the creation of learning communities and digital devices is a positive contribution to the improvement and development of the educational systems.The following research project has its origin in the relationship between the KISHURIM group from the Education School of the Hebrew University in Jerusalem - HUJI and the UNADs research groups.El presente proyecto de investigación tiene como génesis la relación entre el Grupo Kishurim, de la Escuela de Educación de la Universidad Hebrea de Jerusalén HUJI y los grupos unadistas de investigación. The construction of the group of collaborative attitudes required to coexist in a society and to solve, in a pacific way, the different conflicts that arise from the social, economic, and political dynamics, are a substantial contribution to the harmonic development of the society, and a significant need in countries like Colombia.The introduction of conceptual advances about the creation of learning communities and digital devices is a positive contribution to the improvement and development of the educational systems.The following research project has its origin in the relationship between the KISHURIM group from the Education School of the Hebrew University in Jerusalem - HUJI and the UNADs research groups.Abstact: The construction of the group of collaborative attitudes required to coexist in a society and to solve, in a pacific way, the different conflicts that arise from the social, economic, and political dynamics, are a substantial contribution to the harmonic development of the society, and a significant need in countries like Colombia.The introduction of conceptual advances about the creation of learning communities and digital devices is a positive contribution to the improvement and development of the educational systems.The following research project has its origin in the relationship between the KISHURIM group from the Education School of the Hebrew University in Jerusalem - HUJI and the UNADs research groups.The introduction of conceptual advances about the creation of learning communities and digital devices is a positive contribution to the improvement and development of the educational systems.The following research project has its origin in the relationship between the KISHURIM group from the Education School of the Hebrew University in Jerusalem - HUJI and the UNADs research groups.The following research project has its origin in the relationship between the KISHURIM group from the Education School of the Hebrew University in Jerusalem - HUJI and the UNADs research groups.
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Editor / MarcaUNAD
Editor
Año de Edición2008
Número de Páginas336
Idioma(s)Español
Alto y ancho17 x 24
Peso0.5900
Tipo Productolibro
PDF URL
Autor

Varios

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Tabla de Contenido

Prólogo

Presentación

Capítulo 1
Antecedentes del proyecto Dígalo

Capítulo 2
El proyecto. Pertinencia y calidad


Marco teórico
Aportes de los estudios sobre resilencia
Proyección pedagógica de la colaboración
La transculturalidad
El ambiente DÍGALO
Objetivos de la investigación
Metodología

Capítulo 3
Resultados técnicos del ejercicio y análisis estadístico


Metodología
El ambiente DIGALO
Primer ejemplo de análisis de casas (Bogotá)
Impresiones de la investigación y del docente
Segundo ejemplo de análisis de casos (Ibagué)
Análisis de datos
Análisis de la utilización de categorías ontológicas por casos
Análisis de las expresiones en los mapas argumentativos por casos
Análisis de la utilización de categorías
Análisis de las expresiones en los mapas argumentativos por asignaturas
Análisis de participación y liderazgo académico
Interpretación de resultados

Capítulo 4
Resultados del estudio de resilencia

4.1 Diseño de una prueba para evaluar factores de resilencia
4.2 Emergencia de factores de resilencia y transferencia a la vida cotidiana
4.3 Evolución de los factores de resilencia

Capítulo 5
Conclusiones


Anexos
Casos preparados y estudiados

Bibliografía

***

Acknowledgements

Introduction

Chapter 1
Background


Chapter 2
The project Appropriateness and Quality


Framework
Resilience studies’ contributions
Pedagogic projection of the collaboration
The transcultural phenomena
The DIGALO’s environment
Research’s goals
Methodology

Chapter 3
Exercise’s technical results and the statistical analysis


Methodology
The DIGALO environment
First example of case analysis (Bogotá)
Researcher and teacher’s impressions
Second example of case analysis (Ibagué)
Data Analysis
Analysis of the use of ontological categories in each case
Analysis of the use of ontological categories by subjects
Analysis of the expressions in the argumentative maps by subject
Analysis of the expressions in the argumentative maps in each case
Analysis of the participation and academic Leadership
Results Interpretation

Chapter 4
Results of the resilience study


4.1. Design of a test to evaluate resilience factors background
4.2. Emerging of the resilience factors and its transfer to the every  day life
4.3. Initial-Final Evaluation through the Q test

Chapter 5
Conclusions

Attachments

Bibliography

Reseñas